Lucas Hernández

• Gute Leistung, aber wie er sich gegen Ende des Spiels das rechte Hosenbeinchen hochgezogen hat, nur damit man sein tolles Tattoo vollständig sieht, war leider affig.
    Aber wenn er dadurch besser kickt, soll's mir recht sein.

• Lucas Hernández in @lequipe interview: "We are 4 from Bayern in the national team. 5 French players with Cuisance. French has become the second language at Bayern. But it's logical, Bayern is one of the best clubs in the world, so it's normal for world champions to play there"

Lucas: "Bayern did everything to make things go well for me. So it's normal for me to do everything for them. They signed me with an injury and took care of everything. I immediately started taking German lessons. My integration is going really well"

Lucas: "My french teammates have been wonderful with me. There's some sort of a French culture at Bayern with all the big players who played there before Lizarazu, Sagnol, Ribéry. Franck is an absolute idol there. I also got my Spanish teammates."

Lucas: "Bayern is a big club but also a small family. You can quickly feel it in the dressing room. They leave nothing to chance over there, it's really impressive"

Lucas: "Bayern decided to operate me only one day after reaching an agreement with Atlético. My knee had become so fragile. I immediately went to Austria for the surgery and after that, I always had someone taking care of me, 24/24. Even on my holidays, there was someone with me"

Lucas on his €80m pricetag: "It doesn't put more pressure on me but I'm aware that Bayern made big financial efforts to sign me, especially for a defender. That's why I worked very hard to come back quickly. I don't want to disappoint Bayern and the fans. "

Was Bayern your only option to leave Atlético for?

Lucas: "When I heard about their interest, my decision was quickly made. It's a club that fits my profile, my mentality and my ambitions. It's a huge club with rich history. It's a machine to win and I want to win"

Lucas on playing CB for Bayern and LB for France: "That doesn't bother me. I've always been flexible since I became pro footballer. I'm comfortable in both positions. I will do everything no matter which position I play. I have the trust of my coaches and want to repay it"

Lucas: "Leaving Atlético wasn't easy, especially with an injury and without finishing the season. But I tried to go the farthest I could. I played through injury, I played 6 games with a hole in my ligament, that's what the doctor told me after the surgery"

rot und weiß bis in den Tod

• Ich glaube, da haben wir trotz der perversen Ablöse einen richtig tollen Junge "an Land gezogen". Bin mir fast sicher, dass er unser neuer informeller Chef in der Abwehr wird.

Die Franzosen spielen ja heute Abend. Mal gespannt, ob der Trainer ihn schon in die SF nimmt.

FC Bayern München

• Danke. Bei dieser Aufstellung wird das Spiel heute Abend zu einem Pflichtermin ...:thumbup:

Mir fehlt dort aber Pogba. Ist der verletzt?

FC Bayern München

• Auch wenn es noch sehr früh in der Saison ist hab ich so langsam das Gefühl, dass es goldrichtig war ihn zum Rekordtransfer zu machen. Seine Persönlichkeit scheint auf jeden Fall zu uns zu passen und wie schnell er nach seiner Verletzung auf sehr hohem Niveau angekommen ist spricht definitiv für seine Qualität.

• Er hat während des Sprints einen mit dem Ellbogen abbekommen. Eigentlich eher ins Gesicht als in die Rippen. Könnte eine Prellung sein wohl aber nichts allzu schlimmes.

0

• Er hat während des Sprints einen mit dem Ellbogen abbekommen. Eigentlich eher ins Gesicht als in die Rippen. Könnte eine Prellung sein wohl aber nichts allzu schlimmes.

Das was der erste Fall. Das mit den Rippen war beim Tor von Coman.

Didier Deschamps on Lucas Hernández: "He suffered a knock to his rib and had a little trouble breathing. I wasn't going to take any risks with him, the game was already won. It was just a pain"

0

• Da er mein neuer Lieblingsspieler und Namesgeber meines Accounts hier ist ein Wunsch von mir, ihn betreffend:

Ich hoffe, dass er gesund bleibt, denn wenn er gesund bleibt wird er einer der prägendsten Spieler bei uns in den nächsten Jahren werden.

Ein hervorragender Spieler und absoluter Sympathieträger. Und dazu noch die Atletico-Mentalität.

Single-Nick-User.....

• Der ist sogar sehr schnell. Körperlich jedenfalls.

Vielleicht muss er sich noch etwas einspielen, um auch gedanklich überall gut mitgehen zu können. Dass er jetzt schon die Position wechseln muss, weil unsere Kaderstruktur schlecht ist, hilft halt nicht dabei.